Ana Erčulj, umetniška vodja vokalne skupine Gallina

Ana Erčulj je leta 2022 zaključila študij orkestrskega dirigiranja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom prof. Marka Letonje in prof. Simona Dvoršaka z izvedbo Uverture k operi Čarostrelec (C. M. von Weber) in Pulcinelle (I. Stravinski) z orkestrom Slovenske filharmonije in prejela naziv magistrica akademska glasbenica orkestrska dirigentka. Za izvedbo magistrskega koncerta s Slovensko filharmonijo v Ljubljani je prejela študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani. Leta 2022 je zaključila magistrski študij orkestrskega dirigiranja na Konservatoriju »Giuseppe Tartini« v Trstu pri prof. Marcu Angiusu z izvedbo opere E. Satieja Socrates in baleta Apolon Musagete (I. Stravinskega). Leta 2023 je pridobila štipendijo za udeležbo na delavnici »Glasba dvajsetega stoletja za instrumentalne ansamble« v Benetkah pod vodstvom prof. Marca Angiusa in na zaključnem koncertu dirigirala Orkestru Padove in Veneta pri izvedbi dela B. Maderne Serenata št. 2. V istem letu je sodelovala tudi z Dubrovniškim simfoničnim orkestrom pri izvedbi Uverture Leonora št. 3 L. van Beethovna.

Ana Erčulj je diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani iz smeri Muzikologija in Sociologija kulture (2013), leta 2017 pa je na Akademiji za glasbo v Ljubljani diplomirala zborovsko dirigiranje pri prof. Sebastjanu Vrhovniku. Izpopolnjevala se je na Univerzi v Utrechtu (Nizozemska) in na Umetniški univerzi v Gradcu pri prof. Johannesu Prinzu.

Simfonični orkester RTV je vodila na otvoritvi Festivala Imago Sloveniae in Poletja v Stari Ljubljani in na koncertu ob 100. obletnici Vladimirja Lovca v Gledališču Koper (2022) ter na snemanju Koprske simfonije Vladimirja Lovca in godalne suite Leuta skladatelja Alda Kumarja,. Kot asistentka dirigenta Simona Dvoršaka je sodelovala z zborom in orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana pri prvi izvedbi kozmične opere Roka Goloba The Sound, ki jo je konec maja 2022 tudi izvedla, ter pri izvedbi opere Ksenija in Carmina Burana. Med svojim študijem v Trstu je vodila orkester tržaške operne hiše Teatro lirico Giuseppe Verdi in z združenim orkestrom študentov konservatorijev v Benetkah, Trstu in Novem Sadu izvedla koncert v sinagogi v Novem Sadu.

Trenutno je asistentka dirigenta Sebastjana Vrhovnika pri Mešanemu zboru Glasbene matice in gostujoča dirigentka Obalnega komornega orkestra. Je ustanoviteljica in umetniška vodja vokalne skupine Gallina in vokalno – instrumentalnega ansambla Musica Emonica.

V letu 2019 in 2022 je bila članica žirije Mednarodnega zborovskega tekmovanja »Cor Amare« v Sestri-Levante v Italiji, kjer je vodila tudi delavnico zborovske improvizacije z več kot sto udeleženci. Deluje tudi kot strokovna spremljevalka zborovskih revij. Leta 2023 je bila tudi članica žirije na mednarodnem zborovskem tekmovanju Victoria Adriatic competition (Rijeka, Hrvaška).

Uspešno je vodila vaje Saksofonskega, Pihalnega in Simfoničnega orkestra Akademije za glasbo v Ljubljani ter v zadnjih dveh letih študija delovala kot asistentka dirigenta Komornega zbora Akademije za glasbo v Ljubljani. V sklopu Studia za sodobno glasbo je različne instrumentalne zasedbe vodila na koncertih Studia za sodobno glasbo Akademije za glasbo v Ljubljani, na Mednarodnem festivalu sodobne glasbe v Kopru, na Tednu sodobne glasbe Akademije za glasbo, na izmenjevalnem koncertu Akademij za glasbo v Ljubljani in Grazu, kot pevka, instrumentalistka in dirigentka pa je sodelovala pri izvedbi mini opere Mateja Kastelica: Anatomija misli na koncertih v Ljubljani, Budimpešti in v Brnu. Na 34. slovenskih glasbenih dnevih je Komorni zbor Akademije za glasbo vodila pri izvedbi skladbe Emila Adamiča: Kresovale tri devojke.
Na koncertih je krstno izvedla veliko število novitet skladateljev-študentov Akademije za glasbo: Matej Kastelic, Melani Popit, Federica lo Pinto in Domen Gnezda.

Ob študiju je kot pevka in korepetitorka delovala v različnih zborih in vokalnih skupinah. Vodila je različne zasedbe: Vokalno skupino Sekstet Komplet, Vokalno skupino Solalei, ženski zbor Biser, Domžalski komorni zbor,… Sodelovala je z ženskim pevskim zborom Čarnice, z Vokalno akademijo Ljubljana, s Saksofonskim, Pihalnim in Simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, z Univerzitetnim simfoničnim orkestrom Grex Symphoniacorum, s Kvartetom rogov Slovenske filharmonije ter z Zborom Slovenske filharmonije. Kot asistentka dirigenta je sodelovala z APZ Tone Tomšič.
Z vokalno skupino Gallina, Domžalskim komornim zborom in z različnimi instrumentalnimi zasedbami je prvič izvedla številne novitete skladateljev: Alda Kumarja, Andrea Basevija Gambarane, Christophe Loiseleur des Longchampsa, Nane Forte, Andreja Makorja, Mojce Prus, Ambroža Čopija, Katarine Pustinek Rakar, Mateja Kastelica, Federice Lo Pinto, Melani Popit, Tineta Beca, …

Svoje znanje nadgrajuje na seminarjih in izobraževanjih za dirigente, pod vodstvom uveljavljenih dirigentov: Marko Letonja, Uroš Lajovic, Martina Batič, Marco Angius, Johannes Prinz, Ragnar Rasmussen, Steffan Schreyer, Georg Grün, Gary Graden in Stojan Kuret. Udeležila se je izobraževanja mladih zborovskih menedžerjev in dirigentov na festivalu Polyfollia (Francija), kot aktivna udeleženka je sodelovala na Evropski akademiji za zborovske dirigente v Grazu, sodelovala pa je tudi na dveh mojstrskih tečajih za vokalne skupine pod vodstvom seksteta Singer Pur in finske vokalne skupine Rajaton.

Z vokalno skupino Gallina je na tekmovanju Naša pesem v Mariboru (2014) dosegla prvo mesto med vokalnimi skupinami, na mednarodnem tekmovanju v Arezzu (Italija) je prejela dve drugi nagradi v kategoriji vokalnih skupin in romantike, leta 2017 pa je na tekmovanju InCanto Mediterraneo/ Sicilija osvojila prvo nagrado v kategoriji sakralne glasbe. Leta 2018 je na tekmovanju »CorAmare« v Sestri-Levante (Italija) vokalna skupina Gallina pod njenim vodstvom zmagala v dveh kategorijah in v finalnem nastopu osvojila Grand Prix tekmovanja. Z vokalno skupino Gallina je izdala štiri zgoščenke: »Kurje gospe« (2014), »Prikupnih pet« (2016), v letu 2021 pa dva albuma »Glasba za Ravensbrück« pri založbi RTV in »Meditationes« pri založbi Klopotec.

Od leta 2016 dalje na Akademiji za gledališče, radio in televizijo vodi delavnice vokalne tehnike v sklopu predmeta gledališko petje, kot korepetitorka in pevka pa sodeluje z Mestnim gledališčem ljubljanskim in SNG Drama, skupino Laibach, z režiserji ter skladatelji: Stanislavom Mošo, Barbaro Hieng Samobor, Matjažem Zupančičem, Evo Hribernik, Dragom Ivanušo, Boštjanom Gombačem, …
Kot publicistka sodeluje z različnimi revijami in ustanovami: Revija Glasna, SIGIC, RTV, Cankarjev dom, …